eArşiv@Adu

Okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması derslerine ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Değirmençay, Şerif Ali
dc.contributor.author Kasap, Gonca
dc.date.accessioned 2016-03-24T07:53:46Z
dc.date.available 2016-03-24T07:53:46Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Değirmençay, Ş.A., Kasap, G. (2013).Okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması derslerine ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri.Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,4(2),47-57. tr_TR
dc.identifier.uri http://www.dergi.adu.edu.tr/egitimbilimleri/arsiv/2013_c4/2013_aralik/18_%C5%9Ferif%20ali%20De%C4%9Firmen%C3%A7ay/18_degirmencay_kasap.pdf
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/2791
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, hizmet öncesinde öğretmen adaylarına mesleki beceri ve deneyimler kazandırmayı amaçlayan Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması derslerinin, öğretmen adayları açısından etkililiğini tespit etmektir. Araştırmaya Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesi son sınıf öğrencisi olan 88 öğrenci katılmıştır. Çalışmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak kullanılmak üzere 38 maddeden oluşan Uygulama Derslerini Değerlendirme Testi (UDDT) geliştirilmiştir. Güvenirlik ve geçerliliği hesaplanan test, çalışmanın örneklemine uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular üzerinde istatiksel analiz olarak basit korelasyon, frekans ve yüzde yapılmıştır. Bulgular incelendiğinde, Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması dersleri arasında ( ,385) oranında pozitif yönde orta değer korelasyonel bir ilişki ortaya çıkmıştır. Bulgulara göre öğretmen adayları, Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması derslerini eğitim programları içinde önemli bir noktada görmektedir. Sonuçlar, Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması derslerini öğretmen adayları için gerekli bir ders olduğunu desteklemektedir. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study is service prior to the pre-service teachers’ professional skills and experiences which aims to provide School Experience and Teaching Practice courses, is to determine the effectiveness of teachers in terms of. 88 undergraduate fourth-year students at Giresun University participated in the study. Descriptive method was used. Assessment Test for Object Lessons (UDDT), which contains 38 items, was developed for the study to collect data. The test, which have validity and reliability, used on sample of the study. For the statistical analyses of the data the following tests were used: simple correlation, frequencies and percentages. According to the results, the School Experience and Teaching Practice courses have positive correlational relationship emerged middle value (,385). The results of the study were showed that pre- service teachers emphasis on School Experience and Teaching Practice courses in the curriculum. The results support that School Experience and Teaching Practice are really necessary courses for teacher candidate. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Okul Deneyimi tr_TR
dc.subject Öğretmenlik Uygulaması tr_TR
dc.subject Öğretmen Adaylar tr_TR
dc.subject School Experience tr_TR
dc.subject Teaching Practice tr_TR
dc.subject Pre-Service Teacher tr_TR
dc.title Okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması derslerine ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri tr_TR
dc.title.alternative Pre-service teachers’ opinions on school experience and teaching practice courses tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.authorID TR140173 tr_TR
dc.contributor.department Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı tr_TR
dc.identifier.volume 4 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 47 tr_TR
dc.identifier.endpage 57 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster